بانوی اردیبهشت

دستنوشته هایِ یک گیاهپزشکِ عاشقِ مداد و نوشتن

بانوی اردیبهشت

دستنوشته هایِ یک گیاهپزشکِ عاشقِ مداد و نوشتن

بانوی اردیبهشت

به نام او که مرا در *اردیبهشت* شروع کرد ...
روحِ من سالهاست که در اون کوچۀ باریک، توی اون خونۀ قدیمی، کنارِ بوته هایِ یاسِ امین الدولۀ آقابزرگ در گوشۀ سمتِ راستِ حیاط جا مونده...




پیوندهای روزانه

۳ مطلب در دی ۱۳۹۴ ثبت شده است

این جا La Rinascente در رم نیست و یا  Les 4 Temps در پاریس! این جا مرکز خرید«الماس ایران» است!




بعد از دیدن این مانکن کریسمسی  و یه عالم درختای کریسمس و جنگولک بازی های دیگه پشت ویترین مغازه ها و مراکز خرید، و همچنین پیامهای داغ و پر حرارت هم وطنای عزیز ایرانی، که از دیشب در تبریک سال نو میلادی گوی سبقت را از یکدیگر ربوده اند از ترس این که، خدای ناکرده انگ بی کلاسی و چیپ بودن بهشون نخوره و از این فیوضات عظیم با کلاسی بی حظ و بهره نمانند، یاد جمله زیبا و پر مفهوم مرحوم جلال ال احمد در کتاب "غرب زدگی" افتادم: «غرب زدگی می گویم همچون وبازدگی. و اگر به مذاق خوش نیست بگویم همچون گرمازدگی یا سرمازدگی. اما نه، دست کم چیزی است در حدود سن زدگی. دیده اید که گندم را چطور می پوساند؟ از درون پوسته ی سالم برجاست. اما فقط پوست است. عین همان پوستی که از پروانه ای بر درختی مانده. یه هر صورت سخن از یک بیماری است...، عارضه ای از بیرون آمده و در محیط رشد کرده. مشخصات این درد را بجوییم و علت یا علت هایش را. و اگر دست داد علاجش راِ» 


پ ن 1: الهی که آدمو برق بگیره ولی جو نه!

پ ن 2: یه کلام قصار هم با همه هم وطنان منورالفکر و وطن پرستی که تا یه لفظ عربی میای خون خالص آریایی شون به جوش و خروش در میاد!

خواهران و برادران لیدی و جنتلمن:


MERRY CRISTMAS !!!  


۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ دی ۹۴ ، ۱۴:۲۶
نعیمه شکوهی

هوالحلیم

«خانه دختر» فیلمی به کارگردانی شهرام شاه حسینی و نویسندگی پرویز شهبازی است. شاه حسینی پیش از این فیلم های بلند «کلاغ پر»، «زن ها فرشته اند» و «آقای هفت رنگ»  و  فیلم کوتاه «به طعم خاک» را نیز در کارنامه کارگردانی خود دارد، اما «خانه دختر» به لحاظ ایده و داستانی که دستمایه فیلمنامه پرویز شهبازی قرار گرفته، پا را از ساخته های قبلی این کارگردان فراتر می گذارد و وارد عرصه جدی تری می شود. پرویز شهبازی نویسنده این فیلم ، پیش از این آثار زیادی را نویسندگی و کارگردانی کرده است.  دربند (۱۳۹۱)، عیار ۱۴ (۱۳۸۷)، نفس عمیق (۱۳۸۱)، نجوا (۱۳۷۸)، مسافر جنوب (۱۳۷۵) از مهم ترین آثاری است که در کارنامه نویسندگی و کارگردانی وی وجود دارد.

«خانه دختر» داستان دختر دانشجویی  به نام سیمرا (رعنا آزادی ور) است که قرار است با فردی به نام منصور (حامد بهداد)  ازدواج کند. سمیرا در روز ازدواج خود به طرز مشکوکی درمیگذرد. دو تن از  دوستان وی به نام های پریسا (پگاه آهنگرانی) و بهار ( باران کوثری) که به مرگ او بدگمان هستند، سعی در رمز گشایی این حادثه تلخ را دارند.

تم اصلی فیلم در تظاهرات بیرونی و لایه های ظاهری تجاوز به عنف، آن هم به بدترین و کثیف ترین شکل ممکن یعنی تجاوز پدر به دخترش است! همین موضوع چالش بر انگیز و سیاه بعد از اکران فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر باعث بوجود آمدن حواشی و اما و اگر های بسیار شد، که در نتیجه موجبات توقیف این فیلم موهن را پدید آورد، همین مسئله باعث شد تا سازنده اثر در مصاحبه های خود با اشاره به تعلیق های فیلم سعی در انکار این  روایت آشکار را داشته باشد، از این رو با اشاره به برخی نکات قابل بیان در فیلم، نشان داده خواهد شد که کارگردان هیچ شبهه ای در مخاطب خود برای طرح مسئله تجاوز پدر به دخترش نگذاشته است!
۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ دی ۹۴ ، ۲۰:۰۰
نعیمه شکوهی

خوش به حال دوران کودکی مون، که همه دل نگرانی مون کوچیک شدن یا گم شدن مدادای رنگی مون بود و نهایت دل خوشی و شور و شوق مون خریدن جعبه مداد رنگی بیست و چهار رنگ، به جای دوازده رنگ و سی و شش رنگ، به جای بیست و چهار رنگ...



خوش به حال اون دوران که، شناخت و شعورمون از رنگها قد دنیای کوچیک جعبه مداد رنگی بود و از دنیای سیاه و بد رنگ آدم های بوقلمون صفت و زهر تلخ تزویر و بوی تعفن دروغ هیچ درکی نداشتیم...


پی نوشت: وای به روزی که به  همه باورهای خودت در مورد بعضی آدمهای خیلی واقعی شک  کنی!



۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ دی ۹۴ ، ۲۳:۳۷
نعیمه شکوهی