بانوی اردیبهشت

دستنوشته هایِ یک گیاهپزشکِ عاشقِ مداد و نوشتن

بانوی اردیبهشت

دستنوشته هایِ یک گیاهپزشکِ عاشقِ مداد و نوشتن

بانوی اردیبهشت

به نام او که مرا در *اردیبهشت* شروع کرد ...
روحِ من سالهاست که در اون کوچۀ باریک، توی اون خونۀ قدیمی، کنارِ بوته هایِ یاسِ امین الدولۀ آقابزرگ در گوشۀ سمتِ راستِ حیاط جا مونده...




پیوندهای روزانه

هپی نیو یر!

جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴، ۰۲:۲۶ ب.ظ

این جا La Rinascente در رم نیست و یا  Les 4 Temps در پاریس! این جا مرکز خرید«الماس ایران» است!




بعد از دیدن این مانکن کریسمسی  و یه عالم درختای کریسمس و جنگولک بازی های دیگه پشت ویترین مغازه ها و مراکز خرید، و همچنین پیامهای داغ و پر حرارت هم وطنای عزیز ایرانی، که از دیشب در تبریک سال نو میلادی گوی سبقت را از یکدیگر ربوده اند از ترس این که، خدای ناکرده انگ بی کلاسی و چیپ بودن بهشون نخوره و از این فیوضات عظیم با کلاسی بی حظ و بهره نمانند، یاد جمله زیبا و پر مفهوم مرحوم جلال ال احمد در کتاب "غرب زدگی" افتادم: «غرب زدگی می گویم همچون وبازدگی. و اگر به مذاق خوش نیست بگویم همچون گرمازدگی یا سرمازدگی. اما نه، دست کم چیزی است در حدود سن زدگی. دیده اید که گندم را چطور می پوساند؟ از درون پوسته ی سالم برجاست. اما فقط پوست است. عین همان پوستی که از پروانه ای بر درختی مانده. یه هر صورت سخن از یک بیماری است...، عارضه ای از بیرون آمده و در محیط رشد کرده. مشخصات این درد را بجوییم و علت یا علت هایش را. و اگر دست داد علاجش راِ» 


پ ن 1: الهی که آدمو برق بگیره ولی جو نه!

پ ن 2: یه کلام قصار هم با همه هم وطنان منورالفکر و وطن پرستی که تا یه لفظ عربی میای خون خالص آریایی شون به جوش و خروش در میاد!

خواهران و برادران لیدی و جنتلمن:


MERRY CRISTMAS !!!  


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۱
نعیمه شکوهی

نظرات  (۱)

خداقوت،
وقتی زندگی مردم خالی از الگو میشه، زمانی که جامعه بی شخصیت میشه، افراد بی شخصیت و بی هویت میشن، اعتماد به نفس ملی از بین میره، سعی میکنن تا خودشونو شبیه کسایی کنن که رسانه به عنوان آدم های خوش‌بخت، خوش تیپ و قیافه و مرفه نشونشون میده، رسانه هم دست غربه، پس تعجبی نیست که این صحنه ها و رفتارا از مردم رخ بده. تعجب از دوستان داخلی است که بودجه دارن، نیروی انسانی دارند اما هیچ ... کار دشمن دشمنی هستش و کار افراد معمولی (یا شاید افراد نادان) جامعه هم پیروی از رسانه، این میون دوستان باید بجمبن و سلاح رسانه رو بردارن و دس بگیرن به جای این همه همایش و حرف های قشنگ شون.
مردم عامه دنبال زندگی راحت و خوبشونن، انتظاری ازشون نمیره که خیلی ریز بشن در جریان ها، تعیین خوراک فرهنگی و هدایت رسانه کار ژرف اندیشان و انسان های خلاق و انقلابیه که نگذارن هر چرت و پرتی خونواده ایرانی رو نابود کنه، ذهن پسر و دختر جوون ایرانی رو از بین ببره. بریتانیایی ها با اون خیابونای نمناک و قیافه های سرد مرموزانه شون از اون ور اروپا برنامه با کیفیت میسازن و پخش میکنن برای ما (با هدف تعیین شده) و ما برنامه بی‌کیفیت و با متد های قدیمی میسازیم که بدتر مخاطب رو زده میکنیم (نمونه اش برنانه های ویژه ایام انتخابات که به تابلو ترین شیوه ممکن میخواد بگه بیاید رای بدین، جدیدا یک برنامه شیرین دیکری هم اضافه شده به تلویزیون به نام آقای صندوق که یکبار دیدنش جهت اطلاع از توقع صدا و سیما از سطح فهم مردم خالی از لطف نیست).
من خودم چندین بار دیدم که در اخبار رسمی صدا و سیمای ما (بیشتر در اخبار ۲۰:۳۰) برای خبرها از تصاویری استفاده میشه که واتر مارک (کلمه یا عبارتی که روی فیلم و عکس مینویسن برای رعایت کپی رایت تهیه کننده عکس یا فیلم) دارن، اونم نه واتر مارک ریز کنار عکس، واتر مارک تمام صفحه که کل روی عکس رو گرفته و نام سایتی هست که عکس رو ازش بدون اینکه بخرن برداشتن (چون تصاویر با کیفیت و اصطلاحا شاتر استوک خریدنی هستن)، خب از این ساختار کم سواد و نا آگاه چه انتظاری میره واقعا ؟
دوستان باید بجمبند تا از این دیرتر نشده، اما همتی دیده نمیشه در کسانی که بودجه های فرهنگی دستشونه. باز هم خدا این جمع های خودجوش دانشجویی و جوون های انقلابی رو خیر بده (مثل بچه های سازمان اوج و شبکه افق)، فعلا پرچم به دست این بچه هاست.

زیاد نوشتم،
روز خوبی داشته باشید.
پاسخ:


بله فرمایش شما کاملا  متین و  صحیحه

ان شاالله که مدیران فرهنگی کشور و اصحاب رسانه زود تر به خودشون بیان تا وضع از این که هست بدتر نشه!

خیلی هم خوب

ممنون از شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی