بانوی اردیبهشت

دستنوشته هایِ یک گیاهپزشکِ عاشقِ مداد و نوشتن

بانوی اردیبهشت

دستنوشته هایِ یک گیاهپزشکِ عاشقِ مداد و نوشتن

بانوی اردیبهشت

به نام او که مرا در *اردیبهشت* شروع کرد ...
روحِ من سالهاست که در اون کوچۀ باریک، توی اون خونۀ قدیمی، کنارِ بوته هایِ یاسِ امین الدولۀ آقابزرگ در گوشۀ سمتِ راستِ حیاط جا مونده...




پیوندهای روزانه

مردن در آب مطهر!

سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۸، ۰۷:۱۰ ب.ظ

 

من هیچ وقت نژاد پرست نبودم و برایم عقیده و ایدئولوژی چیزی فراتر از رنگ و نژاد و چیزهای دیگر است. مردم افغان سالیان سال است که در کشور ما مهمان هستند و صرف نظر از برخی مشکلات (که البته  برای هر مهاجری در هر کشوری بیگانه عادیست) زندگی نسبتا خوبی در ایران دارند و حداقل میتوانیم بگویم که شرایط آنها خوب تر و راحت تر از مهاجران در بسیاری از کشورهاست و دلیل اصلی تعدد این عزیزان هم در کشور ما به همین علت است. تا جایی که آنها در عرصه های مختلف و حتی در عرصه های هنری و فرهنگی نیز حضوری قابل توجه دارند.

صرف نظر از این هنرمندان بزرگ و شیعیان گرامی افغان و افرادی چون رزمندگان تیپ فاطمیون، برخی از آنها گربه صفتانه و با بی چشم و روئی در غفلت مدیران فرهنگی بیسواد ما نمک میخورند و نمکدان میشکنند! #برادران_محمودی بعد از فیلم پر مسئله #چند_متر_مکعب_عشق و چند فیلم دیگر حالا در جشنواره فجر انقلاب اسلامی ایران فیلم #مردن_در_آب_مطهر را رونمایی کرده اند. فیلمی که در آن یک فریم زیبایی از ایران دیده نمیشود و چهره ای کریه و سیاه از کشور ما برای کل دنیا به نمایش گذاشته و ایران را جهنم افغان ها نشان داده است!!

 بخش دردناک این ماجرا این است که فردی به عنوان یک مهاجر خارجی به آغوش مادر حقیقی خود و کشوری که روزگاری جزئی از او بوده، از جهنم و ویرانه کشورش پناه می برد. در آغوش این مادر تربیت میشود، شکوفا میشود و حالا به جای سپاسگزاری تیشه برداشته به ریشه میزبان خود میزند! از آن دردناک تر این است که با بودجه همان میزبان فیلم هایی علیه او میسازد و در جشنواره های آن جایزه میگیرد و تشویق میشود! ما از #نوید_محمودی و #جمشید_محمودی گله مندیم  اما گله شکایت بیشترمان از افرادی چون استاد #مجید_مجیدی بزرگ است که در #خورشید جهنم دره ای دیگر از ایران برای افغانها تصویرسازی کرده است و اوج آن در سکانسی درد آور و کاملا بی ربط با قصه اصلی فیلم است که ماموران ایرانی سر دختربچه مظلوم افغان را فقط و فقط به جرم دست فروشی در مترو از ته تراشیده اند... از این درد و مصیبتهای تلخ به که باید شِکوه کرد، که از ماست که بر ماست!

#نعیمه_شکوهی

#جشنواره_فیلم_فجر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۲۲
نعیمه شکوهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی